_VD19506

Makkelijk en veilig documenten uitwisselen met je klant via een klantportaal

Dat veel kantoren worstelen met het makkelijk en veilig uitwisselen van documenten blijkt wel uit de poll die we in juli tijdens een webinar uitvroegen. 98% gebruikt e-mail voor de uitwisseling en in totaal worden er wel zeven verschillende kanalen gebruikt. In deze blog lees je hoe je in Fiscaal Gemak en Rapportage Gemak eenvoudig en veilig documenten kunt uitwisselen met je klant.

Om als kantoor het jaarwerk goed te kunnen doen en ook het dossier op orde te hebben heb je meestal tientallen documenten nodig. Het meest ideale is als je die documenten in context kunt opslaan, dus direct bij de jaarrekening of fiscale aangifte. Dat is exact hoe de document uitwisseling is opgezet:

1. De klant upload relevante documenten
2. De ingestelde behandelaar/verantwoordelijke van de klant krijgt een notificatie
3. Jij ziet de documenten direct terug bij de juiste aangifte

Bekijk in deze video hoe klanten documenten kunnen aanleveren.

Naast dat klanten makkelijk en veilig documenten kunnen aanleveren wil je als kantoor ook documenten AVG proof kunnen delen met jouw klant. Ook dat kan heel eenvoudig. Per document kun je aangeven of je een document wilt delen. Wanneer de klant inlogt op Communicatie Gemak zijn de documenten direct voor hem beschikbaar zodat hij altijd bij het relevante deel van het dossier kan.

Bekijk in deze video hoe je een deel van het dossier aan jouw klant beschikbaar stelt.

Wil je ook starten met het makkelijk veilig uitwisselen van documenten? Dat kan heel eenvoudig! Het enige wat je hoeft te doen is dit in Fiscaal Gemak aan te zetten. Lees hier hoe je per direct het uitwisselen van documenten in jouw omgeving kunt aanzetten. Tot de november release is de functionaliteit kosteloos uit te proberen en daarna zal het beschikbaar zijn voor alle klanten met een Communicatie Gemak professional abonnement.

Dit is deel I van een blogserie over het nieuwe samenwerken tussen accountantskantoren en hun klanten.

• In deel II lees je hoe je ook makkelijk bij een aangifte een aantekening maakt, deze toewijst aan collega’s, de deadline bewaakt wordt en hoe je die dan eenvoudig afhandelt.
• In deel III gaan we in op het kunnen sturen van vragen aan klanten
• In deel IV less je hoe je werkt met standaard vragenlijsten om zo gestandaardiseerd informatie uit te vragen bij jouw klanten.