balk

Persoonlijke demo »
Bekijk de software
Vraag vrijblijvend een Persoonlijke demo » aan of
Bekijk de software

Ben je benieuwd hoe Communicatie Gemak jou kan helpen?

Direct vanuit een jaarrekening, aangifte of werkprogramma vragen stellen, documenten opvragen en rapportages en dashboards delen met je klant. Het goedkeuren van jaarrekeningen en aangiftes kan nu ook in één keer digitaal, zonder de omslachtige Akkoordverklaring

Met Communicatie Gemak verloopt je contact met de klant snel, efficiënt en transparant

Deel grafische inzichten met je klant

  • Presenteer domeinoverstijgende dashboards op het moment dat je samen met de klant online bent. 
  • Begrijpelijke grafische inzichten bij aangiftes en jaarrekeningen. 
  • Mogelijkheid om documenten eenvoudig te delen in je eigen, herkenbare huisstijl.  

Bespaar veel tijd

Unieke presentatie van je kantoor

Frictieloos online communiceren

Hoeveel tijd en geld kan jouw kantoor besparen met Communicatie Gemak?

Vul hieronder jouw gegevens in en bereken je besparing

250 -1 1.000
100 0 1.000
250 0 1.000
65 0 150
0
De indicatie van de totale besparing bestaat uit:

  • de voordelen behaald door het automatiseren van het VIA proces
  • het accorderen van aangiftes en jaarrekeningen
  • het snel en makkelijk delen van rapportages en inzichten met klanten
In het rekenmodel is daarbij gebruik gemaakt van best practices van diverse kantoren die zijn overgestapt naar Fiscaal Gemak / Rapportage Gemak en Communicatie Gemak. Ben je benieuwd naar de opbouw van deze besparing, neem dan contact op via de button.

Bereken je tarief


Benieuwd naar alle voordelen en functionaliteiten van Communicatie Gemak?

Download de factsheet

Realiseer tijdswinst door integraal samenwerken met klant en collega

Start van het jaarwerk

Door het gestructureerd aanpakken van het jaarwerk kan veel tijd worden bespaard en kan er vaak gedurende het jaar al worden begonnen met het opbouwen van het jaarwerkdossier

Prepare by client list

Vraag de benodigde informatie/documenten op via een Prepare by client list

Ondernemer levert relevante informatie aan

De ondernemer ontvang direct een magic link en kan via Communicatie Gemak heel eenvoudig alle benodigde informatie aanleveren

Documenten en informatie direct bij de opgave

De informatie en relevante documenten zijn direct zichtbaar bij de jaarrekening en de aangifte. Bijvoorbeeld een investering bij de materiële vaste activa of een dividend besluit in de aangifte dividendbelasting.

Stel de jaarrekening op

In Rapportage Gemak stel je eenvoudig de jaarrekening op. Documenten, klantvragen en aantekeningen kunnen direct worden vastgelegd.

Stel de aangiftes op

In Fiscaal Gemak stel je eenvoudig de aangiftes op. Documenten, klantvragen en aantekeningen kunnen direct worden vastgelegd.

Verzamel de vragen

De vragen die tijdens het proces naar voren komen worden verzameld in de “nog te versturen vragen”

Deel de vragen eenvoudig met je klant

De ondernemer ontvang direct een magic link en kan via Communicatie Gemak heel eenvoudig alle vragen beantwoorden.

Ondernemer beantwoordt vragen

Ondernemer beantwoordt de vragen en voegt relevante documenten toe

Leg aantekeningen en adviespunten vast

Gedurende het proces heb je aantekeningen en adviespunten verzameld, deze staan direct bij de jaarrekening en iedere aangifte. Vanaf de klantkaart zie je uiteraard ook alle aantekeningen en adviespunten in één overzicht

Wijs aantekeningen toe aan collega’s

Aantekeningen kun je uiteraard toewijzen aan een collega die dan makkelijk de vragen kan beantwoorden. Zo heb je altijd je onderbouwing op één centrale plek

Bespreek de concept jaarrekening / aangiftes met de klant

Deel de concept jaarrekening en aangiftes. De klant ziet zijn jaarrekening en aangiftes die op een unieke manier zijn gevisualiseerd voor extra inzicht

Klant tekent de LOR

Na bespreking kan de klant de jaarrekening bevestigen via het tekenen van de LOR

Accorderen van het jaarwerk

De ondernemer ontvang direct een magic link en kan na het zien van het dashboard en de documenten heel eenvoudig accorderen

Versturen naar de KvK / belastingdienst

Na het accorderen wordt de jaarrekening gedeponeerd bij de KvK en worden de aangiftes verzonden naar de belastingdienst

Resultaat: basis dossier compleet

Door het jaarwerk zo aan te pakken heb je direct alle relevante onderbouwing voor de jaarstukken en aangiftes verzameld. Ook een samenstelverklaring? Vanuit een gestructureerde aanpak zoals met Werkprogramma Gemak heb je een integraal dossier met daarin een heldere rode draad.

  • Start van het jaarwerk

    Door het gestructureerd aanpakken van het jaarwerk kan veel tijd worden bespaard en kan er vaak gedurende het jaar al worden begonnen met het opbouwen van het jaarwerkdossier

  • Prepare by client list

    Vraag de benodigde informatie/documenten op via een Prepare by client list

  • Ondernemer levert relevante informatie aan

    De ondernemer ontvang direct een magic link en kan via Communicatie Gemak heel eenvoudig alle benodigde informatie aanleveren

  • Documenten en informatie direct bij de opgave

    De informatie en relevante documenten zijn direct zichtbaar bij de jaarrekening en de aangifte. Bijvoorbeeld een investering bij de materiële vaste activa of een dividend besluit in de aangifte dividendbelasting.

  • Stel de jaarrekening op

    In Rapportage Gemak stel je eenvoudig de jaarrekening op. Documenten, klantvragen en aantekeningen kunnen direct worden vastgelegd.

  • Stel de aangiftes op

    In Fiscaal Gemak stel je eenvoudig de aangiftes op. Documenten, klantvragen en aantekeningen kunnen direct worden vastgelegd.

  • Verzamel de vragen

    De vragen die tijdens het proces naar voren komen worden verzameld in de “nog te versturen vragen”

  • Deel de vragen eenvoudig met je klant

    De ondernemer ontvang direct een magic link en kan via Communicatie Gemak heel eenvoudig alle vragen beantwoorden.

  • Ondernemer beantwoordt vragen

    Ondernemer beantwoordt de vragen en voegt relevante documenten toe

  • Leg aantekeningen en adviespunten vast

    Gedurende het proces heb je aantekeningen en adviespunten verzameld, deze staan direct bij de jaarrekening en iedere aangifte. Vanaf de klantkaart zie je uiteraard ook alle aantekeningen en adviespunten in één overzicht

  • Wijs aantekeningen toe aan collega’s

    Aantekeningen kun je uiteraard toewijzen aan een collega die dan makkelijk de vragen kan beantwoorden. Zo heb je altijd je onderbouwing op één centrale plek

  • Bespreek de concept jaarrekening / aangiftes met de klant

    Deel de concept jaarrekening en aangiftes. De klant ziet zijn jaarrekening en aangiftes die op een unieke manier zijn gevisualiseerd voor extra inzicht

  • Klant tekent de LOR

    Na bespreking kan de klant de jaarrekening bevestigen via het tekenen van de LOR

  • Accorderen van het jaarwerk

    De ondernemer ontvang direct een magic link en kan na het zien van het dashboard en de documenten heel eenvoudig accorderen

  • Versturen naar de KvK / belastingdienst

    Na het accorderen wordt de jaarrekening gedeponeerd bij de KvK en worden de aangiftes verzonden naar de belastingdienst

  • Resultaat: basis dossier compleet

    Door het jaarwerk zo aan te pakken heb je direct alle relevante onderbouwing voor de jaarstukken en aangiftes verzameld. Ook een samenstelverklaring? Vanuit een gestructureerde aanpak zoals met Werkprogramma Gemak heb je een integraal dossier met daarin een heldere rode draad.

Tom van Meel, relatiebeheerder, Van Meel & Jonkers accountants en adviseurs

Met Communicatie Gemak laten we onze btw-aangiftes, Vpb en inkomstenbelasting door de klant accorderen, waarna deze automatisch worden doorgezet naar de Belastingdienst.