_VD13460
Klantcommunicatie en advies

Hoe vergroot je de klanttevredenheid door betere communicatie?

Communiceren met je klanten: hoe ga jij om met de uitdagingen? 

Op een adequate manier communiceren met je klant: ook voor accountant en administrateur niet altijd eenvoudig. Omdat de klant soms vasthoudt aan oude gewoontes en papieren documenten. Of omdat je zelf niet zeker weet of het uitwisselen van informatie nog wel volgens de regels gebeurt omdat deze zó vaak aan verandering onderhevig zijn.

  • Communicatie met de klant als vertragende factor van je dienstverlening omdat je afhankelijk bent van de (re-)actie van een ander, maar hier zelf niet altijd voldoende bovenop kunt zitten.
  • Hoe zorg je ervoor dat vragen van de klant niet in je organisatie gaan rondzwerven en uiteindelijk van de radar verdwijnen zonder dat er iets mee is gedaan?
  •  Gegevens aanleveren, controleren, rapporteren, (laten) accorderen. Omslachtige processen waar veel tijdwinst te behalen is, maar waar ga je beginnen?
  • Inzichten en advies online bespreken met de klant op basis van heldere dashboards. Professionele rapporten in je eigen, herkenbare huisstijl. In hoeverre dragen ze bij aan het vertrouwen van de klant in je dienstverlening?

Herkenbare thema’s? Op deze pagina lees je er alles over

Communicatie do’s en don’ts

De belofte van digitalisering is een hogere productiviteit, een grotere kostenbesparing en dus een efficiëntere bedrijfsvoering. Dat alles moet gepaard gaan met heldere communicatie met de klant. Download de whitepaper om meer te lezen over de do’s en don’ts van communicatie met je klanten.

Download de whitepaper

Klantverwachtingen overtreffen

Een uitdaging voor jouw kantoor? Maar ook makkelijker te realiseren dan je denkt. Maar hoe doe je dat precies?

Lees er alles over

Inzichten verschaffen met behulp van slimme data

Download de gratis whitepaper

Snel en transparant communiceren via een klantportaal

Maak communicatie een integraal onderdeel van iedere dienst, dus van alle aangiftes en jaarrekeningen. Vanaf het aanleveren van documenten, het geautomatiseerd ontsluiten van stukken tot het adhoc stellen van vragen en uiteraard de accordering en verzending. Met goede communicatie software zoals een klantportaal verloopt je contact met de klant snel, efficiënt en transparant. Zo eenvoudig als e-mail, maar dan veilig en AVG-proof.